flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналітичний звіт щодо виконання Закону України «Про звернення громадян» за 2014 рік

 

         
УКРАЇНА
ШИРОКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
53700,  Дніпропетровська обл., Широківський р-н., смт. Широке, вул. Леніна, 86,
E-mail: inbox@shk.dp.court.gov.ua тел./факс (05657) 2-91-53
 

 

 
 
 
Аналітичний звіт
щодо виконання Закону України
 «Про звернення громадян»
за 2014 рік
 
Робота із зверненнями громадян у Широківському районному суду здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян та Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858.
Прийом громадян здійснюється головою суду у визначені графіком дні та години. Крім цього, ведеться журнал особистого прийому громадян.
         Інформація про стан розгляду звернень громадян висвітлюється на веб-сайті суду.
В суді обладнано спеціальне місце та належні умови для складання громадянами заяв і скарг. Викладені в письмовій чи усній формі пропозиції, скарги та заяви громадян, які не підлягають розгляду відповідно до адміністративного судочинства, а розглядаються в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян», реєструються в журналі реєстрації пропозицій, заяв, скарг громадян з дотриманням правил, визначених нормами Інструкції.
Всі звернення та скарги громадян надходять до суду через канцелярію або з особистого прийому громадян головою суду, реєструються в журналі вхідної кореспонденції в КП «Д-3», після чого розподіляються головою суду для виконання, відповідно до адресатів або по суті звернення.
У Широківському районному суді розгляд звернень громадян, які не потребують додаткового вивчення вирішуються у термін не пізніше 15 днів, а ті, що потребують детальної перевірки – у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Вимоги ст.20 Закону України «Про звернення громадян» судом не порушуються.
 
 За 2014 рік до суду надійшло 13 письмових звернень, що на 46% менше чим у 2013 році (24 звернення).
 
            З  них за видами:
               -  пропозицій (зауважень) - 0;
               -  заяв (клопотань) – 10;
               -  скарг -   3.
 
   За ознакою надходження 12 звернень, - первинні, 1 вторинне.
 
   По 3 зверненням питання вирішено позитивно; відмовлено у задоволенні та надано роз’яснення – 5, а 2 звернення не розглядались, так як одне – відкликане самим заявником, а друге – не розглядалось з урахуванням положень ст.8 ЗУ «Про звернення громадян», - «Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними».
 
За скаргами заявниці І. щодо розгляду її звернення у судовому порядку – надано роз’яснення та направлено за належністю до прокуратури Широківського району – для розгляду по суті, про що була повідомлена зазначена громадянка, друга скарга І. повернута заявниці з пропозицією надати уточнення, так як звернення є незрозумілим по суті.
За скаргою К. на дії судді Шевченко О.В. та її помічника надано роз’яснення щодо повноважень голови суду, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
По зверненню директора будинку – інтернату С. роз’яснено статті 1221, 1268 Цивільного кодексу України,  вимоги до позовної заяви, передбаченні ст.119, 120 ЦПК України. Вимоги ст.7 ЗУ «Про звернення громадян» дотримані в повній мірі. По всім заявам надано роз’яснення з урахуванням вимог Закону України «Про доступ до судових рішень»від 22.12.2005 № 3262-IV, окрім процесуального законодавства України.
Колективних звернень у зазначений, так як і у попередній, період не було.
 
Відсоткове співвідношення видів звернення за 2013 – 2014 роки має наступний вигляд, Діаграма 1:
 
 
Вивчивши заяви, які надійшли до суду протягом 2014 року, можна зробити висновок що більшість з них зумовлені нерозумінням законодавства, а в деяких випадках відповіді на звернення неможливо було надати у зв’язку з відсутністю суті самого звернення.
 
На особистому прийомі громадян за зазначений період звернулось 30 осіб, що на 14 % менше ніж у 2014 році (35 осіб).
 
За соціальним станом: 9 - пенсіонерів, 7 – безробітні, 4 – домогосподарки, 2 - фермери, 8 - робітника. 
  Основна верства населення, що зверталися до суду – пенсіонери, що становить 30% від загальної кількості осіб, що звертались до суду в усному порядку.     
  Особистий прийом громадян проводиться в день звернення заявника без попереднього запису.
 
Основні питання, що порушувалися в усних зверненнях громадян:
 
-         прохання вчинити певні процесуальні дії – 10 (33% від загальної кількості);
-         надання рішень суду – 4 (13 % від загальної кількості);
-         запит про результати розгляду – 2 (7 % від загальної кількості);
-         запит по виконанню рішень суду – 8 (27% від загальної кількості);
-         соціальний захист – 3 (10 % від загальної кількості);
-         тяганина розгляду справ – 1 (3 % від загальної кількості);
-         види рішень суду - 2 (7 % від загальної кількості).
Відсоткову динаміку категорій звернень за два роки видно з порівняльної Діаграми 2.
 

 
 
 
 
Порівняння динаміки находжень звернень громадян за 2013 та 2014 роки можна зобразити нижче наведеній Діаграмі 3: 
 Як видно, кількість звернень письмових зменшилась на 11 одиниць, що на 46% менше чим у 2013 році. Усні звернення також зменшились на 5 одиниць, тобто – на 14%.  Спостерігається  тенденція до зменшень звернень громадян.
 
Питання роботи зі зверненнями громадян постійно перебуває на контролі у голови Широківського районного суду. Особлива увага під час розгляду звернень приділяється громадянам, які потребують соціального захисту і підтримки, зокрема інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни, ветеранів праці, учасників та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи. У разі звернення даної категорії населення їх прийом проводився позачергово, незалежно від днів та годин прийому.
Незначна кількість скарг з боку громадян протягом звітного періоду свідчить про належну якість роботи суду.
Аналізуючи розгляд звернень громадян у Широківському районному суді за  2014 рік можна зробити висновок, що він ведеться на належному рівні та відповідно до вимог чинного законодавства.
 
             Головою суду та керівником апарату суду  вживаються заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян.
 
 
Голова суду                                            І.В.Ліснецький