flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналітичний звіт щодо виконання Закону України «Про звернення громадян» за 2018 рік

 

 

        У Широківському районному суду Дніпропетровської області проводиться робота із зверненнями громадян у здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 № 393/96-ВР, Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348 та Класифікатора звернень громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 858.

Прийом громадян здійснюється головою суду у визначені графіком дні та години. Крім цього, ведеться журнал особистого прийому громадян.

         Аналітичний звіт щодо виконання Закону України «Про звернення громадян» висвітлюється на веб-сайті суду.

В суді обладнано спеціальне місце та належні умови для складання громадянами заяв і скарг. Викладені в письмовій чи усній формі пропозиції, скарги та заяви громадян, які не підлягають розгляду відповідно до адміністративного судочинства, а розглядаються в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян» та реєструються пропозиції, заяви, скарги громадян з дотриманням правил, визначених нормами Інструкції.

Всі звернення та скарги громадян надходять до суду через канцелярію або з особистого прийому громадян головою суду, реєструються в журналі вхідної кореспонденції в КП «Д-3», після чого розподіляються головою суду (у разі відсутності суддів – керівником апарату суду) для виконання, відповідно до адресатів або по суті звернення.

У Широківському районному суді розгляд звернень громадян, які не потребують додаткового вивчення вирішуються у термін не пізніше 15 днів, а ті, що потребують детальної перевірки – у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Вимоги ст.20 Закону України «Про звернення громадян» судом не порушуються.

 

 За 2018 рік до суду надійшло 37 письмових звернень, що на 24% більше ніж у 2017 році (28 звернень).

            З  них за видами:

               -  пропозицій (зауважень) - 0;

               -  заяв (клопотань) – 37;

               -  скарг -   0.

    За ознакою надходження – первинні – 36, повторне - 1.

    По всім зверненням надано роз’яснення. Заявники у зверненнях порушували питання щодо стану розгляду цивільних та адміністративних, надання правової допомоги, надання інформації про співробітників суду.

Колективних звернень у зазначений, так як і у попередній, період не було.

Відсоткове співвідношення видів звернення за 2018 рік та 2017 рік має наступний вигляд, Діаграма 1:

 

 

 

Вивчивши заяви, які надійшли до суду протягом 2018 року, можна зробити висновок, що переважна більшість звернень до суду зумовлена незнанням законодавства України.

На особистому прийомі громадян за зазначений період звернулось 14 осіб (з яких 12 – звернулось до керівника апарату суду, 2 – звернулось до голови суду, після її виходу з відпустки по догляду за дитиною), що на 29 % більше ніж у 2017 році (10 осіб).

За соціальним станом:  

 5 - пенсіонери, 3 – робітників, 3 – студента, 1 – домогосподарка, 1 – безробітній, 1 – учасник АТО.

  Основна верства населення, що зверталися до суду – пенсіонери, що становить 36% від загальної кількості осіб, що звертались до суду в усному порядку.       

  Особистий прийом громадян проводиться в прийомні дні звернення заявника без попереднього запису.

Основні питання, що порушувалися в усних зверненнях громадян:

 

У 2018 року на адресу суду надійшло 16 запитів про надання публічної інформації відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

З них:

1 - щодо надання інформації про перебування суддів у відпустках та лікарняних протягом 2017-2018 років;

2 – щодо надання інформації про кількість працюючих суддів, судових розпорядників, секретарів судових засідань, помічників суддів;

1 – щодо нарахованої та сплаченої заробітної плати суддям у 2017 році;

1 – щодо вищої юридичної освіти суддів та їх помічників;

1 – щодо нарахування заробітної плати працівника апарату суду;

          1 -  щодо надання інформації про контактні дані судів України;

          6 – щодо стадії розгляду справи;

          2 – щодо отримання правової допомоги;

          1 – про надання статистичних даних.

Порівняння динаміки находжень звернень громадян за 2017 - 2018 роки можна зобразити в нижче наведеній Діаграмі 2: 

 Як видно, кількість письмових звернень збільшилось на 9 одиниць, що на 24% більше ніж у 2017 році. Усні звернення збільшилося  на 4 одиниці, тобто – на 29%. Різниця у запитах на отримання публічної інформації 2 одиниці, що на 12% більше ніж у 2017 року.    

Питання роботи зі зверненнями громадян постійно перебуває на контролі у голови суду, а за його відсутності у керівника апарату суду. Особлива увага під час розгляду звернень приділяється громадянам, які потребують соціального захисту і підтримки, зокрема інвалідів та учасників Великої Вітчизняної війни, ветеранів праці, учасників та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасників АТО. У разі звернення даної категорії населення їх прийом проводився позачергово, незалежно від днів та годин прийому.

Відсутність скарг з боку громадян протягом звітного періоду свідчить про належну якість роботи суду.

Аналізуючи розгляд звернень громадян у Широківському районному суді за  2018 рік можна зробити висновок, що він ведеться на належному рівні та відповідно до вимог чинного законодавства України.

             Головою суду та керівником апарату суду  вживаються заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян.

 

 

Керівник апарату суду                                       Н.Ю.Козеренко