flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Оцінювання державних службовців проводитиметься у жовтні—грудні

21 вересня 2017, 15:38

Затверджений постановою Уряду № 640 від 23 серпня 2017 р. Типовий порядок проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців визначає процедуру проведення оцінювання.

      До речі, процедури оцінювання державних службовців різних категорій – «А», «Б» і «В» – мають суттєві відмінності. Розпочнемо з положень, які поширюються на всі категорії.

      Оцінювання проводиться з дотриманням принципів об’єктивності, достовірності, доступності та прозорості, взаємодії та поваги до гідності. Завдяки оцінюванню вирішуватимуться питання преміювання, планування службової кар’єри, визначення потреби у професійному навчанні та звільнення держслужбовця.

      Оцінювання проводиться, якщо на момент прийняття наказу чи розпорядження про його проведення державні службовці працювали на займаній посаді у звітному році з визначеними їм завданнями не менш як шість місяців.

     Не оцінюють осіб, які перебувають у відпустках у зв’язку з вагітністю та пологами, доглядом за дитиною або призвані на військову службу.

    Процедура оцінювання відбувається у три етапи: визначення та перегляд завдань і ключових показників.

     У грудні року, що передує звітному, або протягом п’яти робочих днів після призначення (переведення) на посаду, кожному державному службовцю, за його участі, встановлюється від трьох до п’яти завдань; оціночна співбесіда; визначення результатів оцінювання та їх затвердження.

     Оцінювання проводиться щороку у жовтні—грудні за період з 1 січня поточного року або з дати визначення завдань і ключових показників до дати прийняття наказу (розпорядження) про проведення оцінювання.

     В оцінюванні бере участь державний службовець, його безпосередній керівник, керівник самостійного структурного підрозділу (у разі наявності), суб’єкт призначення оцінювання та служба управління персоналом. Керівники зобов’язані проводити моніторинг виконання завдань, адже їх оцінюють після затвердження результатів оцінювання їхніх підлеглих.                        

      Завдання і ключові показники для державних службовців, які займають посади державної служби категорії “А”, які займають посади державних секретарів міністерств, є однаковими та затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням НАДС.

     Державний службовець, який займає посаду державної служби категорії “Б” або “В”, самостійно зазначає результати своєї діяльності у висновку щодо результатів оцінювання у розрізі кожного визначеного завдання та строку його фактичного виконання.

      За результатами оцінювання виставляється негативна (від 0 до 2,49 бала), позитивна (2,5 до 3,64 бала) або відмінна оцінка (від 3,65 до 4 балів) з її обґрунтуванням на основі розрахунку середнього бала.

       Виставляє та обґрунтовує відповідний бал безпосередній керівник державного службовця. Критерії виставлення балів: «Не підлягає оцінюванню» - завдання не могло бути виконане через обставини, які об’єктивно унеможливили його виконання і щодо яких державний службовець не міг впливати чи пропонувати інший спосіб виконання завдання за умови, що про такі обставини своєчасно повідомлено безпосередньому керівнику і виконання завдання припинено за узгодженням чи за дорученням безпосереднього керівника, або завдання було скасоване;

      “0” - завдання не виконане або в роботі порушено вимоги законодавства у сфері запобігання корупції;

      “1” - завдання виконане частково, результати не можуть бути використані через необхідність суттєвого доопрацювання, до виконання завдання державний службовець підійшов формально, чим нівелював практичну цінність отриманого результату, або завдання виконане з демонстрацією неспроможності одночасного забезпечення на належному рівні і своєчасного виконання посадових обов’язків, або в роботі порушено вимоги правил етичної поведінки, або процес досягнення результату чи сам результат мав негативний відгук з боку користувачів, споживачів, співвиконавців, керівництва тощо;

      “2” – завдання виконане, але з порушенням строку виконання чи/або із залученням до виконання завдання допомоги інших (під час виконання роботи державний службовець потребував надання зразків документів, допомоги у виробленні алгоритму роботи, аналізі нормативно-правових актів, суттєвому коригуванні проектів документів, проявляв низьку ініціативність, самостійність, недостатність знання нормативно-правових актів, вимог до підготовки службових документів, потребував нагадувань і високої міри контролю з боку керівника тощо)

      “3” – завдання виконане своєчасно, результат якого повною мірою можна використати у роботі. Робота проводилась ефективно з дотриманням правил етичної поведінки

        “4” – завдання виконане своєчасно (завчасно), результат високої якості, його досягнуто з високим ступенем самостійності (за необхідності командної роботи), ініціативності, робота проводилась ефективно, з дотриманням правил етичної поведінки.  

         Під час виконання завдання державним службовцем вносилися пропозиції щодо інших документів або їх удосконалення. Висновок щодо результатів оцінювання з негативною оцінкою може бути оскаржений відповідно до статті 11 Закону України “Про державну службу”.

        У скарзі державним службовцем зазначаються зауваження до балів за виконання того чи іншого завдання та наводяться факти, які спростовують критерії, що відповідають згаданому балу.

      Висновок щодо результатів оцінювання скасовується суб’єктом призначення або судом.